3. May Britt Strålfors polisanmäls



Fakta

Tisdagen den 14 oktober 2008 gjorde jag på Klippans närpolisstation anmälan mot socialchefen May Britt Strålfors. Brott mot Ersättningsförordningen (1990:927), urkundsförfalskning samt tjänstefel. Jag blev förhörd och anmälan togs upp. I ärendet är jag inte målsägare men anmälare och vittne.

Diarienummer K 156443 - 08

Ärendet har gått till vice chefsåklagare Eva Marie Persson, Åklagarmyndigheten, Helsingborg, tel 042 - 28 66 00. Hon beslutade sig för att lägga ner ärendet. Jag överklagade till Överåklagaren. Som också lade ner ärendet.

Min kommentar: det är tydligen fullt OK för en förvaltningschef att ändra uppgifter i avtalshandlingar - dessa, för vilka mer än 400 000 kr betalas ut från Migrationsverket till Perstorps kommun och i sin tur till invandrare. May Britt Strålfors ändrade i handlingar hon inte hade ordning på, när Migrationsverket begärde granskning. Hon ändrade datum och årtal och gjorde tillägg med blyerts. Skrämmande och ansvarslöst av polismyndigheten att agera så här svagt. Strålfors har förfalskat uppgifter i offentliga dokument - och går fri från påföljd.

Inga kommentarer: